Studenten kunnen vanaf 1 januari hun reisproduct ophalen. Dat is de vervanging voor de papieren ov-kaart die geldig was tot 31 december 2009. Een reisproduct is in feite een abonnement dat op je pas wordt gezet (die al eerder hebt ontvangen).
Via de website kun je de eerste letter van je achternaam invoeren. Als je achternaam begint met een A-G, dan mag je van de site tussen 4 en 13 januari je ov-chipkaart activeren. Begint hij met een H-O, dan adviseert de site je het product op te halen tussen 14 en 21 januari en voor achternamen P-Z tussen 22 en 31 januari. Deze data zijn echter adviesdata en je kunt nu gewoon je chipkaart activeren. Vanwege de grote toeloop kan het echter wel zijn dat het ophalen van het product even duurt of mislukt.
Het product is op te halen bij de ophaalautomaten; je kunt via de adresvinder de locaties van deze automaten vinden. Let op dat je dus een ophaalautomaat zoekt. Verder kan het zijn dat er nog een mededeling op zit dat het nog niet mogelijk is je reisproduct op te halen. Dit is dus niet meer correct.
Je kunt je reisproduct ophalen tot 31 januari. Tot die datum kun je reizen met hetzelfde abonnement als dat je in 2009 had. Let erop dat je als student nooit in moet checken bij de NS, maar wel altijd bij alle andere vervoerders als dat mogelijk is. Meer informatie kun je vinden via het menu bovenaan deze website.
Als je nog geen ov-chipkaart hebt, wordt het hoog tijd om deze aan te vragen. Dat kan via de website van de studentenov-chipkaart.
Beste OV-chipkaart medewerkers,
Ik heb inderdaad een melding gekregen bij een OPHAAlautomaat in Albert heijn Beverhof 41 Beverwijk. Ophalen tijdelijk niet mogelijk.
Ik had geprobeerd om mijn reisproduct optehalen VOOR mijn geadviseerde periode. Kan dit de reden zijn dat ik deze melding krijg?
Mvgr Thom kleverlaan
Reactie by Thom Kleverlaan — 12 januari 2010 @ 12:50
We zijn geen werknemers van de ov-chipkaart, laten we dat voorop stellen.
Je kunt in principe vanaf 1 januari gewoon je reisproduct ophalen. Door storing kan het echter zijn dat het tijdelijk niet mogelijk is vanwege drukte. Je kunt het dan op een later tijdstip opnieuw proberen.
Reactie by Ralph — 15 januari 2010 @ 00:03
Beste OV-chipkaart medewerker,
Ik heb kort geleden een ov studentenchipkaart ontvangen, ik heb al meerdere malen mijn product proberen op te halen steeds geeft deze aan dat er geen product opstaat, wat moet ik doen? 31 januari loopt het tijdelijke product namelijk af.
mvg
Adnane
Reactie by Adnane — 15 januari 2010 @ 11:13
Zoals ik hierboven al aangaf, dit is geen website van de ov-chipkaart en hier zijn ook geen ov-chipkaartmedewerkers.
Als het ophalen niet werkt door een “tijdelijke” fout, kun je het beter op een ander tijdstip nogmaals proberen.
Reactie by Ralph — 15 januari 2010 @ 19:35
Hoe kan het dat alle activeerautomaten die ik geprobeerd heb (welgeteld 12, door verspreid door Noord- en Zuid-Holland) defect waren, storing aangaven of mij meldden dat het ophalen mislukt was?! Niet leuk meer.
Reactie by Esther van der Burg — 18 januari 2010 @ 20:24
Beste….
Ik heb hetzelfde. Meerdere apparaten heb ik geprobeerd en ze geven allemaal aan dat het tijdelijk niet mogelijk is om het reisproduct op te halen. Hoe kan dit? Anderen kunnen bij hetzelfde apparaat wel gewoon hun reisproduct ophalen. Dit is toch raar.
Reactie by Linda van Kampen — 19 januari 2010 @ 13:22
Ik heb ook precies hetzelfde. Heb al ruim 40 keer geprobeerd mijn reisproduct op te halen, maar steeds krijg ik de melding “tijdelijk niet mogelijk”. En intussen dreigt de onderneming wel dat het je eigen verantwoordelijkheid is om hem op te halen. “Probeer het later nog maar eens” – lekker makkelijk. Zij hoeven niet tig keer heen en weer te fietsen naar een ophaalpunt en in de onzekerheid te zitten. Was er nog maar enig menselijk contact mogelijk, behalve een telefoonlijn waar je 10 cent per minuut voor betaalt (zoveel verdien ik niet eens!).
Reactie by Debbie — 20 januari 2010 @ 12:08
Ook ik zit hiermee… eerst blijken in Tilburg de helft van de automaten uberhaupt niet te werken en dan kom je er bij eentje aan en dan zegt het ding doodleuk “tijdelijk niet mogelijk”. Wat een verschrikkelijke commerciele waanzin met die kaart…
Reactie by Ray Lombardy — 21 januari 2010 @ 09:30
Hee mensen!
Ik heb het vandaag gevraagd aan van die RET mannetjes. En die zeggen dat er een grote storing plaatsvind. Zo’n 400.000 mensen kunnen hem nog steeds niet activeren. Als er teveel mensen om een bepaalde tijd zo’n ding aanvragen dan doet hij het dus niet.
Hij zei tegen me dat ik het op ongunstige tijden moet gaan proberen. Dus zo rond etenstijd, heel vroeg of heel laat. Dus misschien hebben jullie hier iets aan. Blijven proberen dus! Het ligt niet aan je kaart. Maar aan die apparaten.
Waarschijnlijk komt er ook een nieuwe datum. Maar dat is niet zeker.
Doeg!
Reactie by Linda van Kampen — 22 januari 2010 @ 16:45
Hoi iedereen,
Ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven al is beschreven. Ophalen van het product lukt ‘tijdelijk’ niet. Erg vervelend. Ik hoop dat de datum wordt uitgesteld gezien er veel studenten zijn die het nog niet gelukt is hun abbo op te halen.
Reactie by NOname — 25 januari 2010 @ 15:44
Hallo!
Ik wou laatst mijn studenten OV opladen met het reisproduct (week abbo), maar kreeg de melding dat de bestelling niet aanwezig was. Wat moet ik hiermee doen?
Reactie by Kevin Janssen — 3 februari 2010 @ 17:07
Ik krijg van de ns te horen dat ik mijn reisproduct moet ophalen voor de 16de maar ik heb mijn reisproduct al opgehaald en reis al een tijdje met de RET. die hebben geen problemen. Moet ik die van de NS apart ophalen en kan dat ook bij een oplaad punt van de RET of moet dit bij de NS?
ZO ja moet ik dit dan aan de balie van de ns vragen?
Reactie by Benjamin — 10 maart 2010 @ 15:45
Benjamin, als je al je studentenreisproduct voor 2010 op hebt gehaald, hoef je dat niet nogmaals te doen. Je hoeft het maar één keer te doen voor alle vervoerders. Bij de NS kun je voorlopig sowieso als student nog niet met de ov-chipkaart inchecken; dat werkt daar gewoon nog niet.
Reactie by Ralph — 12 maart 2010 @ 19:26
Hetzelfde hiero!
maar die controleur van de ns zegt dat ik me product er nog moet opzetten, aangezien die zo een apparaatje heeft.
Maar ik heb me product er al opgezet.
Reactie by Florence — 13 maart 2010 @ 11:48
Hallo, welke marketing-gek heeft die idiote naam: ‘reisproduct’ bedacht?? “Schat, ik ben even naar de markt, de la met reisproducten is leeg!”.
Meest vergezochte naam ooit voor een dienst.
Peter
Reactie by Peter — 15 maart 2010 @ 11:02
Ik wil geen ipad. Ik wil gewoon fatsoenlijk kunnen reizen. Heb vanaf januari een wijziging aangevraagd van weekend naar week en kan het het tot de dag van vandaag (7 weken later) niet ophalen omdat er geen bestelling voor mij klaar staat. Ik heb meer dan 10 keer gebeld naar de ov chip klantenservice en niemand dat me iets duidelijk kan vertellen. De laatste 3 keren hebben zij mijn gegevens opgenomen om binnen 5 werkdagen contact op te nemen. Na 10 dagen nog geen contact. Vandaag wilde ik nog een keer proberen om mijn product op te halen en alle ophaalautomaten zijn defect. Mooi, zo’n ov chip
Reactie by Vio — 16 maart 2010 @ 13:12
Beste medewerker,
Heb een brief gehad met daarin het bericht dat ik nog niet mijn product heb opgehaald, dus ik naar de winkel, kaart erin en gedrukt op product op halen.
Daarna kwam er een scherm met iets in de trant van ‘even geduld aub..’
Maar daarna kreeg ik dan de reactie er staat geen abbonement/reisproduct klaar.
Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen of hiermee aanmoet??
MVG Anouk
Reactie by Anouk — 28 oktober 2010 @ 23:33
Incredible ԛuest tһere. Ꮤhat occurred аfter?
Ԍood luck!
Here іs my wweb blog :: ethereum – dosial.com –
Reactie by dosial.com — 13 december 2020 @ 09:59
Nicely done & written my friend!
I began writing a blog myself in the past few weeks and realised
many blobs merely rework old ideas but add very little of benefit.
It’s good to see a helpful post of some real value to your readers and me.
It is going down on the list of details I need to emulate
being a new blogger. Audience engagement and material value are king.
Many good ideas; yyou have most certainly made itt on my list of writers
to watch!
Continue the great work!
Welll done,
Colline
Reactie by mobile phone IMEI unlocker — 25 april 2021 @ 22:03
thanksgiving safety tips
blog topic
Trackback by thanksgiving safety tips — 28 september 2022 @ 06:58