Het aantal studenten dat hun reisproduct voor de ov-chipkaart succesvol heeft opgehaald, is inmiddels gestegen naar zo’n 425.000. De communicatie-inspanningen en de service richting studenten worden vanaf vandaag verder geïntensiveerd om ook de overige studenten aan te sporen hun reisproduct tijdig op te halen. Het ophaalsysteem functioneert na de reparatie in de software nog steeds naar behoren. De haperingen in het ophaalsysteem zijn – na de reparatie in de software – sinds vrijdagmiddag 22 januari opgelost.
Na het besluit van minister Plasterk om de einddatum van 1 februari uit te stellen, is nog geen nieuwe einddatum bekend. Daarover wordt nog tussen de openbaar vervoerbedrijven en de minister gesproken. Het dringende advies aan studenten die hun reisproduct nog niet hebben opgehaald is en blijft om dit zo snel mogelijk wél te doen. Daarbij is het advies de drukste tijden (tussen 12.00 en 16.00 uur) te mijden en te kiezen voor een ophaalautomaat waar het rustig is.
Voor studenten is het van belang dat de ov-chipkaart vanaf 11 februari in Rotterdam het enige vervoerbewijs is in alle openbaar vervoermiddelen. Behalve in de metro kan dan ook in bus en tram alleen nog met de OV-chipkaart worden gereisd.
De communicatie-inspanningen zijn de afgelopen weken al behoorlijk uitgebreid. Bij meerdere ophaalautomaten in het land zijn informatie- en serviceteams ingezet om studenten te helpen. In samenwerking met de studentenorganisaties LSVb en ISO hebben speciale ‘Kennis- en Koffieteams’ op zo’n 25 bijeenkomsten op universiteiten en hogescholen en bij studentenverenigingen de afgelopen weken voor groepen studenten presentaties gehouden. Hiermee zijn direct en indirect bij elkaar meer dan 100.000 studenten bereikt.
Deze week staan er wederom informatie- en serviceteams op de belangrijkste plaatsen in het openbaar vervoer waar veel studenten reizen. Deze teams helpen studenten ter plaatse met het ophalen van hun reisproduct. Tevens noteren deze teams de gegevens van studenten waarbij het niet lukt om hun reisproduct op te halen. Deze studenten krijgen binnen 24 uur antwoord.
Bron: persbericht Communicatiepunt OV-chipkaart
Sorry but I do not speak Dutch and I did not understand very well. Are those bastards from the government and the private transport companies planning to steal our studentereisproduct?
Reactie by Da Silva — 23 september 2013 @ 11:44