Als je klachten hebt en deze graag openbaar wilt spuien, kun je dit hieronder kwijt. Wil je graag een reactie op je klacht van de vervoerder of TLS, neem dan contact op met de vervoerder of 0900 0980 (10 cent per minuut).
Mochten er veel klachten binnenkomen, dan zal Chipinfo.nl deze wel doorspelen.
de bussen van arriva hebben automaten die je heel goed kunnen inchecken maar het uitchecken is moeilijk. En dan wordt er meteen 4 euro afgeschreven omdat je niet uitcheckt… Maar moet je dan 20x blijven proberen terwijl iedereen in de bus je weg wilt hebben en de buschauffeur schreeuwt dat je het niet goed doet? Maar hoe je het wel moet doen werkt ook niet.
Reactie by petra van waarden — 3 januari 2010 @ 11:05
Bij HTM is het als student niet mogelijk om met een roze strippenkaart tijdens de kortingsuren te reizen, terwijl ik nog wel een aantal roze strippenkaarten heb liggen.
Reactie by student — 16 januari 2010 @ 19:32
NS gaf iedereen vorige week 40% korting buiten de spits. Helaas waren OV-chipkaart reizigers van deze actie uitgesloten. Erg jammer!
Reactie by Alexander van Dijl — 18 januari 2010 @ 12:26
Ik word er zo moe van, ik ben al bij 5 verschillende AH’s geweest en ik heb mijn pas al 9 keer in die paal gehad, en hij doet het niet! Echt ik heb het gehad! Ik ben hier al 2 weken mee bezig, en dan doen ze net alsof het onze eigen schuld is: “gewoon blijven proberen!” Ik heb nog meer te doen! ! !
Reactie by Margo Hovers — 21 januari 2010 @ 16:04
Ik heb eind oktober het studenten formulier voor mijn ov-chipkaart aanvraag ingestuurd. Vervolgens hoorde ik maar niks en half december besloot ik maar eens te bellen hoe het zat. Toen kreeg ik van een computer te horen dat alle aanvragen op 14 december verwerkt zouden worden en het was nog geen 14 december, dus ik besloot het nog eventjes af te wachten.
Rond kerst had ik echter nog steeds niks gehoord! Dus ik ging maar weer bellen (ik moest eerst 100 keer proberen, want iedere keer werd de verbinding verbroken wegens de drukte), en toen kreeg ik te horen dat ze mijn aanvraagformulier nergens konden vinden. Dit bleek meerdere studenten te zijn overkomen… Of ik maar even een nieuw aanvraagformulier, mét een nieuwe echte pasfoto (lekker duur) wilde opsturen. En dat formulier moest ik zelf maar bestellen via de website.
Nou lekker dan. Maargoed, ik deed braaf wat mij gezegd was en ik kreeg een nieuw formulier opgestuurd, met daarbij een tijdelijke studenten chipkaart, die geldig is tot 1 februari (gebruik ik nog steeds).
Echter… De geldigheid van mijn ID-kaart liep af en omdat je bij het formulier een geldige ID kopie moest meesturen, kon ik pas vorige week donderdag 14 januari mijn aanvraag op de post doen. Want toen kon ik pas mijn nieuwe ID-kaart ophalen!
Op de website van studenten chipkaart stond dat het ongeveer 3 weken zou duren voordat je de chipkaart hebt. Als ik bereken vanaf 14 januari naar 3 weken later, dan zou mijn kaart dus te laat aankomen, pas in februari. Terwijl ik mijn kaart vóór 31 januari moet activeren! Dus ik was erg ongerust en besloot weer te bellen met de klantenlijn. Deze keer werd ik echter, na een aantal keer moeten proberen wegens de drukte, een half uur (!!!) in de wacht gezet. Daarbij kreeg ik nog eens in die tijd keiharde nare muziek door de telefoon. Uiteindelijk krijg ik iemand aan de lijn, die vervolgens maar half Nederlands spreekt. Het duurde ongeveer 10 minuten voordat hij eindelijk mijn adres kon spellen (ondertussen zat ik al 40 minuten te bellen naar een duur 0900-nummer!), waarna hij mij vervolgens vertelt dat mijn chipkaart aanvraag er nog niet instaat, omdat ze eerst toestemming moeten hebben van DUO en dat zou tot donderdag 21 januari duren. Vervolgens vraagt hij: Kent u DUO? Ik: “Ja natuurlijk, ik ben al 3,5 jaar student!!!” Vervolgens zegt de man: “Ja mevrouw, u heeft op 14 januari pas uw formulier opgestuurd, dus de chipkaart zal u ontvangen in februari.”
Ik kon wel door de grond stampen van woede! Dus ik zei: “Ja, maar als ik pas in februari mijn kaart krijg, dan kan ik dus niet meer met het ov reizen, omdat ik vóór 31 januari mijn kaart moet activeren!”
En net toen de man wilde antwoorden, werd ineens de verbinding verbroken en zat ik weer in het hoofdmenu, om vervolgens wéér een half uur in de wacht te worden gezet (maar daar had ik geen zin in, dus dat heb ik niet gedaan en de telefoon opgehangen).
Nu is het donderdag 21 januari en als het goed is hebben ze nu dus toestemming om de chipkaart te maken voor mij. Dus ik ga ze morgen wéér bellen (en wéér heel veel geld moeten betalen, omdat het eeuwen duurt voordat je eindelijk iemand aan de telefoon krijgt) en dan hoop ik dat ze meer informatie voor mij hebben.
Ik maak me heel erg zorgen hierover, straks word ik de dupe van HUN problemen!!
Het ENIGE wat ik wil weten is of ik mijn kaart op tijd binnenkrijg, zodat ik vóór 31 januari mijn kaart kan activeren. En als dat niet kan, dan de vraag hoe zij dat willen gaan oplossen. IS DAT SOMS TEVEEL GEVRAAGD??!! :@
Marije de Vries
Reactie by Marije de Vries — 21 januari 2010 @ 16:45
Ik heb mn kaart geactiveerd voor 1januari. Daarna ben ik geswitched van een week naar een weekendabbo. Maar deze kan ik niet ophalen krijg steeds de melding dat er geen reisproduct klaar staat. Op de site van de IBgroep staat dat ie nog niet geactiveerd is maar dat ik wel al vanaf 01-01-2010 een weekendabbo heb. Heel vreemd dit allemaal.
Reactie by Gerlof — 21 januari 2010 @ 17:44
ik heb enkele pogingen gedaan om de kaart te activeren, telkens is het voor mij ‘tijdelijk niet mogelijk’ om het reisproduct op te halen.
iemand een advies qua tijdstip of manier van handelen ?
nergens is te vinden hoe dit is op te lossen en Ib-groep is wederom ingesprek met het prijskaartje van 1 euro per minuut of *we* even kunnen blijven hangen..
Groet.
Reactie by Nick Hager — 3 februari 2010 @ 19:17
Hoe zit het met het meereizen met korting? Volgens de conducteur gaat dat er gewoon vanaf. Verliezen we in zo maar een privilege!
Reactie by Lydia Both — 8 februari 2010 @ 22:09
Hoe zit het met het meereizen met korting? Volgens de conducteur gaat dat er gewoon vanaf. Verliezen we zo maar een privilege!
Reactie by Lydia Both — 8 februari 2010 @ 22:10
Ja, dat verliezen we. Meereizers kunnen wel nog een papieren kaartje kopen.
Reactie by Ralph — 20 februari 2010 @ 22:26
ik heb kort geleden een tijdelijke ov gekregen, omdat ik nog niet mijn persoonlijke pas heb.
zegt een bus schaufeur tegen mij dat die niet meer geldig is?
hoe zit dat?
Reactie by s.drenth — 31 maart 2010 @ 20:28
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Zelf denk ik dat hij gewoon nog geldig is, tenzij er iets op de pas staat dat dat niet zo is (een datum of zo, of misschien bij de begeleidende brief?). De buschauffeur had het in dat geval fout.
Je kunt in elk geval morgen bellen met de klantenservice van de ov-chipkaart voor zekerheid. Laat ‘t even weten als je meer weet!
Reactie by Ralph — 31 maart 2010 @ 23:48
Ik mis ergens 4 euro van mijn tegoed en kan inmiddels niet meer achterhalen waar die 4 euro is gebleven. Heeft een vervoerder een fout gemaakt? Ben ik vergeten uit te checken? Geen idee, de NS automaten geven slechts de laatste 10 ritjes aan, en dat is onvoldoende aangezien ik dagelijks reis.
Reactie by Ivo — 12 juli 2010 @ 03:37
Er is onduidelijkheid over het declareren van extra gemaakt reiskosten door studenten? Wat en hoe?
sterker nog, volgens mij kan het gewoon niet!!
IEMAND OPLOSSINGEN????
dat o zo leuke bedrijf waar ik werk doet gewoon moeilijk over de reiskosten. Zij willen persé die transactiekosten. Dit lukt niet bij studentenovchipkaarten!! Maar in die tussen tijd worden mijn reiskosten niet vergoed. En dat kutwijf van de salarisadministratie, is een ongeschoolde van straatgeplukte prostituee en gelooft ons ‘ student bijverdieners ‘niet omtrent het falen van die transactiekosten.
Reactie by Deborah — 10 augustus 2010 @ 20:52
Ik heb eindelijk mijn studenten ov-chipkaart gekregen, en in brieven die ik heb ontvangen staat dat deze al geldig is, toch krijg ik bij elk oplaadpunt te zien, ophalen mislukt..
Vervolgens word mij verteld dat ik alsnog een kaartje moet kopen, dan ben ik gewoon 80 euro per week kwijt.
Voor zover ik weet kan ik dit nergens declareren.
Wanneer doet mijn ov-kaart het dan wel? en kan ik mijn geld wel terugkrijgen?
Reactie by Sannah Groen — 15 september 2010 @ 19:38
Ik krijg studiefinanciering en heb dus ook een OV chip. Deze heb ik nu ongeveer een jaar. Tot op heden heb ik niet met deze kaart kunnen reizen omdat er niets op stond, tevens kon ik deze niet opladen. Ik heb dit meerdere malen aangegeven en ik heb ook een vervangende chipkaart ontvangen maar ook deze werkte niet. Naar aanleiding van het bovenstaande moest ik dus zelf in mijn reiskosten voorzien. De bedragen zijn afgeschreven van mjn rekening. Onlangs heeft mijn vader contact opgenomen met de Dienst Uitvoering Onderwijs en het eea doorgeventileerd. Morgen (23/09) kan ik mijn studentenreisproduct ophalen bij een afhaalpunt. Ik wil heel graag een schadevergoeding indienen en heb daarvoor de benodige formulieren nodig. Ik heb alwel een formulier van het internet afgehaald maar daarin staat dat je met dit formulier (Dienst Uitvoering Onderwijs) geen schadevergoeding kunt indienen. Kan iemand mij vertellen van welk formulier ik gebruik kan maken?
gr Kimberley
Reactie by Kimberley Hendriks — 22 september 2010 @ 19:33
Ik heb een vervangende chipkaart gehad omdat ik mijn oude kwijt was dit ging vrij snel, maar nu wil ik hem activeren dit wil dus niet. Ik heb het al een aantal keren geprobeerd en de klanten service gebeld maar daar krijg ik alleen maar te horen dat ik moet blijven proberen.
Ik ben nu al 2 weken aan het proberen maar ik kan mijn reisproduct maar niet op mijn kaart krijgen onderwijl moet ik wel naar school en naar mijn stage`s. Dit heeft mij nu al ruim 150 euro gekost(2 maanden stufi) mijn geld raakt op wat moet ik nu?
Ik kan niet thuis blijven want ik ben nog steeds leerplichtig en een boete van de leerplichtambtenaar kan ik er niet nog eens bij hebben.
Reactie by Joey Modderkolk — 9 december 2010 @ 23:58
Ik heb mijn ov-chipkaart in maart dit jaar laten blokkeren. In oktober werd er ineens 20 euro van mijn rekening afgeschreven waarvoor ik uiteraard geen toestemming heb gegeven. Ben nu al twee maanden bezig om mijn geld terug te krijgen, maar krijg alleen maar te horen dat ‘mijn vraag is doorgestuurd naar een andere afdeling’. Heel frustrerend, want wellicht schrijven ze binnenkort weer geld van mijn rekening (kan door de bank niet worden teruggeboekt). Puur diefstal als je het mij vraagt.
Reactie by Ingrid — 14 december 2010 @ 06:51
Wat een afzetterij van openbaar vervoer, ik heb gvd nog nooit 7,50 euro hoeven betalen voor een strippenkaart zonder strippen! Walgelijk!!!
Reactie by paul — 4 augustus 2011 @ 12:25
Het zal wel veel rente opbrengen voor de vervoerders, dit ten koste van de mensen die het niet zo breed hebben! Bedankt HTM en regering!
Reactie by paul — 4 augustus 2011 @ 12:28
Ik vind het nogsteeds ontzettend stom dat je Minimaal 20 eueo op je ov moet hebben staan om met de trein te kunnen reizen? waar is dat nou goed voor? laatst stond ik bij de trein wil ik inchecken Ik wil dus van Delft naar rotterdam reizen heen en terug dat kost dus 6 euro ongeveer en er staat 15 euro op mijn kaart wat is het probleem dat ik niet ongestoort naar Rotterdam kan?
Reactie by Rachelle — 4 september 2011 @ 19:51
Kan iemand mij uitleggen waarom ik voor een anonieme ov kaart 7,50 moet betalen ? Waarom is er niet gewoon een OV kaart incl. saldo te koop en als ie op is gewoon weggooien? Wij zijn al meerdere OV kaarten kwijt geraakt, dat wordt duur reizen zo met de bus… ik denk er aan om vaker met de auto te gaan. #uiteindelijk goedkoper#
Reactie by wilma — 28 oktober 2011 @ 07:55
Waarom worden studenten niet geinformeerd als zomaar ineens blijkt dat vandaag nog wel 3 november 2011 we verplicht in moeten checken bij de trein??? NS site vermeldt niets hierover. Hoe kan het dat ik als student dit nergens op een station heb zien staan terwijl ik dag in dag uit elke dag op 2 verschillende stations kom? Beetje raar.
misschien moeten ze hier maar eens over nadenken
Reactie by student — 3 november 2011 @ 16:23
ik wil graag buschaufeurs die je helpen, toen ik was de 1e keer met de OV ging reizen snapte ik het niet helemaal en de mensen achter me wouden me helpen maar de buschaufeur zei gelijk: dat snapt u toch wel, ik vroeg wilt u mij even helpen dan en met veel zucht en gestuin heeft uiteidelijk nog een andere man die al in de bus zat geholpen.
dat kan toch niet!
hopelijk wordt er wat aan gedaan want ik heb al meerdere klachten met passagiers uit de bus geschreven maar ik heb er nog niks over gehoort of gezien in de bus.
Groeten, buspassagier #bus 167,267 en 177
Reactie by Rita — 10 januari 2012 @ 22:20
Ik heb een ov en reis door de weeks gratis. Nu dacht ik laat ik eens geld op mijn ov zetten dan hoef ik als ik in het weekend naar mijn vriend ga geen kaartje te kopen van 40% korting. Ik had dus €20,00 op mijn ov gezet. Als ik een kaartje koop (enkeltje) naar mijn vriend met 40% korting ben ik 10,30 kwijt. Nu heb ik 1x een enkele reis in en uitgecheckt met mijn ov en nu staat er nog maar €7,39 dus dit is een verschil van €2,30 met als ik gewoon een kaartje koop met 40% korting. Apart?
Reactie by G — 30 januari 2012 @ 21:36
Volgens mij ligt een belangrijke oorzaak in het niet uitchecken bij de kleine paaltjes bij de NS. Waarom geen grote zuilen of poortjes waar je doorheen moet ? Eerlijk gezegd onbegrijpelijk.
Voor goede voorbeelden is een blik over de grens voldoende.
Reactie by Wim — 30 maart 2012 @ 17:16
Hallo, vandaag heb ik een boete gekregen, omdat ik uit mijn haast voor een tent amen mij niet had ingecheck. Ik heb een weekkaart, maar de controleur ‘vrouw’ kon het niets schelen. Dit klopt toch niet? Ik heb het contant betaald, en uit mijn boosheid ben ik gelijk uit de bus gestapt zonder de bon mee te nemen. Van een vriend hoorde ik, dat ik het geld terug kan krijgen… maar ik weet niet hoe, want bewijs heb ik niet.. wel de tijd en de buslijn.
Reactie by hilan bamarni — 29 juni 2012 @ 13:15
Moest vandaag 2 juni naar mijn stage bedrijf kom ik uit de metro wil ik de bus instappen en inchecken zegt dat pokke machine dat ik te weinig saldo heb terwijl ik een week student abo heb. Loop ik terug naar metro om te testen. Kon ik gewoon heen en weer lopen bij de poortjes.
Reactie by anthony — 2 juli 2012 @ 07:38
Bij het inchecken in de bus lukte het allemaal prima, toen ik op plaats van bestemming was deed het apparaat in de bus het niet meer, er stond buiten werking met rood lampje. Heb ik nu kans op een boete of word hier rekening mee gehouden?
Reactie by Sjoerd — 4 september 2012 @ 16:20
Ik had op mijn saldo nog 9.63. 30 euro op 4 oktober opgewaardeerd. Ik zag 39,63 euro op mijn saldo. Het bedrag van mijn reis op 4 oktober was 3.40, maar mijn saldo is opeens 26.23 geworden bij het uitchecken. Nagekeken of paal uit- en incheckt misschien niet helemaal in order is en daarom een heel ander eind saldo bedrag gaf. Dit gecheckt op mijn ov chipkaart account, maar blijkt gewoon dat ik 26,63 had. Heel vreemd! Dus bellen naar OV chipkaart service, krijg ik een man aan de lijn met de instelling je hebt je gewoon niet uit gecheckt. In oktober bleek dat ik me heb uitgecheckt. In september ook (dit zag ik op mijn ov account, toen ik die maand in kon zien), maar dat kon hij niet inzien, maar zat echt met die instelling je hebt waarschijnlijk niet uitgecheckt. Lekker gemakkelijk. Ik ga wel naar de balie van NS, hopelijk dat zij niet met zo´n instelling je helpen, maar gewoon professionel.
Reactie by Sefia — 9 oktober 2012 @ 09:01
Aanvullend± ik mis gewoon 13,40 euro. Is best veel. Ik kan er bijna 4 ritten meedoen.
Reactie by Sefia — 9 oktober 2012 @ 09:04
Ik ben net terug uit London en ben dus helemaal gewend aan in en uit checken in bussen, trams, metro’s en treinen aangezien dat daar al jaaaaaren in gebruik is. En dus verwachte ik dat het in NL ook goed geregeld is niet dus …. wat een een gepruts met die kutkaart.
Het begint al met inchecken, mensen die niet op saldo reizen kunnen door elk poortje rennen dus moet ik elke ochtend maar een poortje zoeken waar ik snel kan inchecken voordat een of andere debiel door het verkeerde open poortje sprint. Vervolgens het uitchecken, zelfde probleem en dan ook nog diezelfde poortjes die al weken mijn kaart weigeren uit te checken en waar ik vervolgens mn aansluiting door mis. En als op klap op de vuurpijl zijn er ook stations waar er geen poortjes zijn en ik een of andere paal moeten ZOEKEN om uit te checken (Schiphol). Bussen zijn helemaal een drama …….
Een trajectkaart zou de oplossing kunnen zijn, helaas is de NS zo vaak laat op het traject Amsterdam, Schiphol, Hoofddorp en Leiden dat het sneller is om met de boemelbus te gaan. Dus flexibel reizen maar dan moet ik twee trajectkaarten kopen een in je sterkaart en NS traject kaart.
Advies aan deze prutsers van het eerste uur ga eens kijken bij je buren! En geloof me vergeten uit te checken in London is moeilijk alleen hele kleine stations hebben geen poortjes en die gaan alleen open als je in en uit checked.
Reactie by V — 23 november 2012 @ 22:37
Denk dat ik maar ga zwart rijden …. krijg ik nog een beetje spanning voor deze ontzettende slechte service terug!
Reactie by V — 23 november 2012 @ 22:45
Ontzettend slechte service bij de NS klantenservice!
Mensen zijn bijna niet te verstaan en uiteindelijk komt het erop neer dat ze je afzetten en ook nog trots daarop zijn.
Je betaald voor iets wat je niet eens nodig hebt en het enige wat hun zeggen is
‘Tja… had je het maar niet onbewust moeten kopen, is je eigen schuld!’
dat noemt zich een klantenservice! Belachelijke mensen!
Reactie by Morsal — 3 december 2012 @ 09:16
Vandaag heb ik met mijn studenten ov kaart (doordeweeks) gereist. Echter is er onterecht EUR 1.14 ervan afgeschreven tijdens het uitchecken uit de bus. Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?
Reactie by Annie xia — 5 mei 2014 @ 21:27
Had ik tijdje geleden mij OV Chipkaart oplaad bedrag van €10,- naar €20,- gezet. Moet éérst mijn bedrag €0,- zijn voor hij oplaad… en staat er nu minder dan €4,- op mijn ov chipkaart.. en kan ik NIET reizen als ik niet ZELF opwaardeer. Want.. Je kunt alleen inchecken als je voldoende saldo op je kaart hebt voor het instaptarief. De reiziger is dus gewoon de LUL door het leuke systeem wat het chipknipproduct is. Het is geen verbetering maar eerder een VERSLECHTERING!
Reactie by Arco — 18 september 2014 @ 17:37
Ik wil graag weten van de GVB hoe ik abusievelijk van mijn chipkaart afgehaald geld kan terugvorderen. Ik checkte na mijn treinreis beneden op station Duivendrecht per ongeluk uit bij een verkeerd poortje: het bleek van de GVB te zijn. Ik kan echter het claimformulier niet versturen omdat ik dan moet zeggen met welke tram of metro ik reisde en van waar naar waar, echter ik zat in de trein! Intussen verloor ik waarschijnlijk € 8,- omdat ik dacht het ‘inchecken’ ongedaan te kunnen maken door weer ‘uit te checken’. Ik geloof dat dat averechts werkt? In ieder geval geeft het claimformulier geen ruimte om dit probleem in te sturen.
Reactie by Liesbeth Hengeveld — 24 december 2014 @ 23:35
Iedere 3 jaar weer een nieuwe kaart moeten kopen? Oja, en als je in Delft reist met de HTM (tram 1) en er gaat wat fout dan verwijst TLS je naar de vervoerder (HTM) en die zegt dat ze niet in delft rijden? Ik heb al meer dan 20 jaar een Oyster card in Londen. Doet het altijd, werkt nog steeds en is superbetrouwbaar maar nee, in Nederland moest er weer iets nieuws bedacht worden. Ga deze ook niet verlengen want kan nog steeds vervoersbewijzen via internet kopen en ik hoor dat hij afgeschaft gaat worden.
Reactie by Hans de Neijs-Gouw — 5 januari 2015 @ 11:11
Op het perron boelelaan/vu zijn al een week minstens 5(!) In en uitcheckpalen stuk van de metro allemaal aan dezelfde kant (richting andere kant campus).. Dit betekent dat je helemaal moet omlopen om ergens anders uit te checken. Dus, afgelopen ochtenden heb ik dat niet gedaan (haast..) en vervilgens wil ik 8 uur later inchecken om weer weg te gaan, word ik uitecheckt?? Na een paar uur vervalt dit toch?? Afijn, metro voor me neus laten wegrijden want dan wil ik niet zwart gaan en je moet een paar minuten wachten om weer in te checken. Mijn vraag, waar o waar kan je tegen die gasten van dat verschrikkelijke ov melden dat die paaltjes het niet doen! Zeer geirriteerd inmiddels..
Reactie by chantal — 17 februari 2015 @ 17:45
Ik heb afgelopen vrijdag mijn OV (anonieme) opgeladen met 10 euro. Er stond toen 19,98 op. Toen ik wilde inchecken stond er ‘saldo te weinig’. Vervolgens wilde ik mijn OV nog een keer opladen, maar toen is er plotseling 20 euro afgeschreven, dus nu heb ik een saldo van -0,02 euro. Ik heb dit allemaal op station Rotterdam Alexander gedaan, heb dus geen seconde gereisd. Nu vraag ik me af waarom er onnodig 20 euro af is geschreven?
Reactie by Selina — 6 april 2015 @ 16:31
Ik vind de instapkosten belachelijk, als ik mijn trein mis kan ik beter ingecheckt blijft dan weer uitchecken en opnieuw inchecken kost me alleen maar geld. wat een dieven zijn het bahbah
Reactie by manon — 31 mei 2015 @ 13:23
ik checkte in en uit op het zelfde perron bij veolia en heb hiervoor vervolgens 53 cent voor moeten betalen
Reactie by Ralf Claessens — 22 juli 2015 @ 19:09
Als ik het automatisch opwaarderen aan heb staan wordt dat alleen gedaan als mijn saldo onder de 0,- euro komt. Ik reis elke dag met de trein waar het instaptarief 20,- euro is, dan heeft dit automatisch opwaarderen dus geen zin. En ik kan het bedrag niet wijzigen via deze site… Waar kan dat wel? Of is dat niet mogelijk?
Reactie by Josje — 1 september 2015 @ 07:50
Ik word erg gek het gaat allemaal zo langzaam met die studiefinanciering en het ov studentenreisproduct bij mij is alles sinds 1 januari 2016 ingegaan maar gaat pas over 3 weken in nog langer wachten op mijn duo staat niet opgehaald ga ik naar het automaat dan is het opeens dat er geen bestelling klaarstaat wat is dit voor iets ik snap het niet meer zo verlies ik alleen maar meer tijd
Reactie by bahar — 4 januari 2016 @ 16:16
Vandaag, 26 februari gebeld met de klantenservice Alle gegevens doorgegeven en ga ervanuit dat alles ook is genoteerd door de service mederwerkster. Alles moet je 2 3 keer herhalen. Vervolgens ben ik zo maar (dit is de 2e keer) in de wacht gezet met de mededeling dat het system traag is. Dit is een smoesje. Na 6 minuten heb ik opgehangen en weer gebeld. Toen kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die mij heeft geholpen. Ik dien een klacht is over de eerste mederwerkster (ik ga ervanuit dat het gesprek is opgenomen) die bij jullie bekend is. Ik voel mij zwaar in de maling genomen door haar. Als zij haar taken niet kan uitvoeren dan moet zij maar iets anders gaan doen.
Reactie by Mussy — 26 februari 2016 @ 10:00
Hallo,
Ik kom uit Almere en ik ben niet bekend met in en uitcheckpaaltjes.
Ik lees dat er 16 miljoen euro geroofd is van reizigers die zijn vergeten uit te checken en dit niet claimen.
Het moet uberhaupt niet mogelijk zijn om geld te verliezen door te vergeten uit te checken. Die last moet bij de vervoerder liggen en niet bij de consument die geen kant op kan.
Op station Duivendrecht is een onduidelijke situatie. Als je daar met de metro aankomt en je bent geen paaltjes gewend, dan loop je automatisch naar de trein.
Je denkt dan, ik heb het station niet verlaten dus ik hoef niet uit te checken. Ik had bij Amsterdam Arena ingecheckt om met de metro te gaan.
Niet iedereen kent de regels (ouderen, kinderen, verstandelijk beperkten, buitenlanders, toeristen, mensen die niet bekend zijn met betreffende station) en niet iedereen is altijd even scherp. Je bent gefocussed op het vervolg van je reis. Ik kwam dus in de trein aan en de conducteur vertelde dat ik niet was ingecheckt. Een boete had belachelijk geweest want bij het verlaten van het station heb ik het volledige instaptarief moeten betalen. De conducteur was tof en gaf gelukkig geen boete en het geld krijg ik al terug van de ns.
Zeer terecht omdat ik A) niet bekend ben met uitcheckpaaltjes en B) deze zodanig staan opgesteld dat ze je niet eens opvallen. De informatieplicht van de vervoerders schoot tekort C) Ik er niet bij stilstond dat je moet in en uitchecken per vervoerder.
In Almere check je gewoon in de bus al uit. En bij verlaten ns station bij de poortjes. Waarom is het niet mogelijk om de paaltjes beter te plaatsen zodat je ze nooooit over het hoofd ziet. Waarom is het niet mogelijk om ipv paaltjes gewoon poortjes te plaatsen, waarom is het niet mogelijk om in de metro uit/in te checken en om in de trein uit/ in te checken.
Rover aub laat het mogelijk worden om of NIET per vervoerder te hoeven in en uit checken of IN METRO en in TREIN te kunnen in en uitchecken en ook opladen want als je eenmaal binnenstaat en er is niet genoeg saldo stap je natuurlijk niet makkelijk uit. Dit systeem is te zot voor woorden.
Dank jullie voor jullie inzet.
PS ook bij het gvb ga ik natuurlijk mijn vergeten uitcheck claimen.
Reactie by Trudy — 21 juli 2016 @ 23:45
OPPASSEN MET AUTOMATISCH OPLADEN!!!!!!! Het is echt een belachelijk systeem van OV-chip / TLS. Bij mislukte incasso krijg je boete van 2,50 euro, dus 12,50 ben je TLS gelijk verschuldigd terwijl het jouw geld was. Dit is mij overkomen toen de OV-chipkaart van mijn zoon onbruikbaar was geworden door een scheur. Hij kon in de tram niet meer in en uitchecken. TLS wilde 10 euro incasseren terwijl er voldoende saldo op stond, 14,61 euro! Vanwege kapotte kaart heb ik de incasso ingetrokken. Kort daarna kreeg ik een aanmaning van TLS om 12,50 euro te betalen. Ik weigerde te betalen en TLS stuurde binnen enkele dagen een incasso en verhoogd met incassokosten van 40 euro! Ik heb de ov-chipkaart teruggestuurd en het saldo van 14m61 euro teruggekregen, maar het probleem met intrum justitia blijft wat ik ook heb gedaan! Ik heb meerdere keren bezwaarschrift en klachtbrieven gestuurd. Het opladen van 10 euro was mijn geld en ik heb ook het recht incassobetalingen binnen 56 dagen kosteloos in te trekken. Veel reizigers komen ook dezelfde problemen tegen door automatisch opladen. TLS is een MAFFIA bedrijf! Ze willen veel geld verdienen van eerlijke burgers. TLS is schaamteloos om geld van je af te troggelen terwijl zij zoveel fouten hebben gemaakt!
Reactie by Emil — 29 juli 2016 @ 14:36
ik heb een maandabonnement en toch is er geld weggegaan waarom is dat zo?
Reactie by lina — 24 oktober 2016 @ 17:08
Vandaag met de bus gereisd. ik kon netjes inchecken, echter niet uitchecken. Nu blijkt dat mijn chip in de OV chipkaart niet meer werkt. Het feit is nu dat ik een nieuwe OV moet aanvragen van een bedrag van 11 euro (eerst 7,50). Het duurt drie dagen voordat dit geleverd is, in de tussentijd moet ik ook reizen… Nu moet ik mijn OV studenten pas op een anonieme pas zetten, kosten zijn weer 11 euro. Dit is in totaal een bedrag van 22 euro en ik ben student dus elke cent telt. Het is wel zo dat ik het bedrag terug kan vorderen, maar dan moet OV chipkaart eerst een onderzoek doen of de chip echt kapot is. Vinden zij dit ongeldig, krijg ik mijn geld niet terug. Ik vind de procedures belachelijk en onacceptabel. Er wordt geen rekening gehouden met bepaalde situaties… Hoe gaan we dit oplossen? Hoor graag een reactie
Reactie by Astrid — 10 maart 2017 @ 11:43
Vorige week is me wat overkomen wat ik nog steeds niet helemaal begrijp. Ik reis zo’n 3 tot 4 uur per dag met het openbaar vervoer en iedere keer check in 1x in want ik ga met de zelfde maatschappij naar werk en naar huis.
Ik moet van Hoogezand naar Leeuwarden Cammingaburen. Laatst ging ik van Cammingaburen naar Leeuwarden, naar Groningen. Er was controle, tussen Leeuwarden en Groningen, nou prima, ik check altijd braaf in. De conducteur maakt ineens de opmerking; Ik zie dat je in bent gecheckt op Cammingaburen, ik zo, uh ja klopt. Hij: Ja dat doen we hier niet he. Ik helemaal verbaasd: Hoezo doen we dat niet? Hij: Ja je hoort bij Leeuwarden opnieuw in te checken want je gaat de andere kant op.
Nou hele discussie gehad, moraal van t verhaal, ik moest opnieuw inchecken van hem. Maar ik was het er niet mee eens want het is de zelfde vervoerdersmaatschappij en alle 2 treinen. Mij is aangeleerd dat ik dan pas hoef uit te checken op mijn eindbestemming en niet volgens de conducteur op de eindbestemming van het traject.
Ik dus met mijn chagrijnige kop naar het loket op Groningen centraal om verhaal te halen. Zegt mevrouw dat de conducteur gelijk heeft. Ik snapte er helemaal niks meer van en belde de klanten service en die gaf mij dan ineens gelijkt.
Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven?
Reactie by AronZuur — 15 januari 2019 @ 09:00